Träningsvärk och obalans i chackra

Idag har jag träningsvärk! Axlarna/nacke, biceps, rumpan, insidan av låren och nedre delen av magen. Ridning är bästa träningen. Roligast oxå! 
 
Igår när jag skulle sova kände jag mig konstigt nog lite fnittrig och tänkte att jag skulle lugna ner mig med en chackrameditation, men jag kunde inte alls koncentrera mig för jag tänkte på massa konstiga saker och slumrade till om vartannat. Så stängde av och somnade, med ett leende på läpparna. Jättekonstigt. För jag vet inte ens varför jag skulle göra det. Dessutom är mitt rotchackra i total kaos!
För er som inte vet: 

Baschakrat eller också kallad rotchakrat är beläget vid ryggradens bas i höljd med svanskotan och vibrerar på samma frekvens som färgen röd. Detta energicentrum är relaterat till våra mest grundläggande behov så som finansiellt stöd, jobbet och hemmet. Helt enkelt vår överlevnad.
Om ditt första chakra är försvagat eller ur balans kommer du känna dig osäker och ängslig. I ett försök att rätta till obalansen kan det hända att man överkompenserar och skapar då en överaktivitet som kan visa sig som aggressivitet.

Om du oroar dig extremt mycket för din överlevnad och inte har konkreta verkliga skäl till det så är du ogrundad och därmed ur balans.Om du har ett underaktivt baschakra kommer du att känna dig osäker på dig själv och ha svårt att få kontakt med andra människor. Du kanske känner dig isolerad och blir överdrivet misstänksam. Ett obalanserat baschakra lämnar dig med en känsla av att vara ovälkommen, ovärdig, oälskad och rädd.

En snabb sammanfattning från branka.se
 
Så det måste jag ju fixa till. När jag inte är dödstrött, fnittrig och weird. Kanske behöver ta hjälp av någon. 
Jag känner mig sjukt rastlös just nu, lite frustrerad, men har ingen ork att göra något. Kanske slänga in en maskin tvätt. 
 
Just ja! Jag ritade här om dagen. Jag hade lite kramp i handen efteråt, var länge sedan. Men jag tror att jag är inne i någon kreativ period just nu där jag "tar ut allt" i form av kreativitet. Hur som helst, här är bilden!
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Miss Anna Teri

Mitt liv som mamma och kattmamma. Drömmar om framtiden, mina mål och vardagen. Har många åsikter och säger vad jag tycker. Bipolär och ADD, skriver mycket om det med.

RSS 2.0