Nostalgisk

Den tiden då det var ok för straighta män att kalla sig själva för Disco boys, då det var ok att vara en vit rastafarai och sjunga reggaetunes, då det var snyggt med rastaflätor och midjetröjor, då det var ok med mörkbrunt läppstift, tiden då eurodisco var största grejen och hubbabubba bebodde varje tonårings mun.
The 90's!
 
Har en spellista med bara 90's trance, rave och eurodisco som tar mig tillbaka till då jag var a wee little lassie på 8-15 år och tyckte att buffalos och addidasbyxor var det tuffaste som fanns, tillsammans med snedlugg och bomberjacka. Även om den tiden just då var rätt hemsk och traumatisk så kan jag minnas tillbaka med ett leende på läpparna. Åh och högstadiet med jazzbrallor, utvängda byxor i typ baddräktsmaterial som fick även den hängigaste rumpa att se najs ut och papper/strumpor i bh'n! Hahahaha! Dagens motsvarighet till leggings och jag tror tjejer fortfarande fyller sina tutthållare med stuff.
Enda skillnaden var att det inte fanns youtube (knappt internet i mer än 15 min för det var så dyrt och någon skulle alltid använda telefonen!) så vi såg aldrig några piffiga makeup tuturials och fick leva med blå ögonskugga, kladdig, jordgubbssmakande, glittrigt läppglans. Och de kolsvarta ögonen med alldeles för mycket kajal. 
Det var tider det. Skulle kunna säga hur mycket som helst om 90-talet på både gott och ont. 
De 5 år av 80-talet jag upplevde minns jag inte mycket av. Eller jo kanske, men det är mest privata minnen. Inte så mkt mode osv. Hehe. 
 
Var hos doktor och psykolog på psyk idag och slösade tid. Tog 4 min att säga det se ville ha sagt sedan upprepade de bara saker och förvirrade sig själva i mina mediciner i 40 min.... Det tog 4 timmar från min lön och jag var så bitter när jag kom till jobbet sen... Men det gick över rätt fort. 
Vad de ville säga var att jag enligt universiella mått inte har add eftersom jag fick bättre på 2 av testerna än förra gången... Happ... Men grov uppmärksamhetsstörning har jag. Men hur de förklarar det impulsiva och bergochdahlbanehummörsvägningarna (Pjuh, långt ord!!) vet jag inte. De beror ju inte på bipolär iaf. Men ska läsa på om det där. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Miss Anna Teri

Mitt liv som mamma och kattmamma. Drömmar om framtiden, mina mål och vardagen. Har många åsikter och säger vad jag tycker. Bipolär och ADD, skriver mycket om det med.

RSS 2.0