Hästar och kyla

Idag har jag ridit första gången sedan i våras. Så härligt! Dock var damen lite taggad och fick syn på någon slags madrass som stod lutad mot sargen på utsidan och där stod hon och trumpetade som en elefant tills hon insåg (efter ca 8 varv förbi den) att det inte var en krokodil och att den inte skulle äta upp henne. Sen jobbade vi på lösgörande i trav och ett par varv i galen galopp. Innan ridning så borstade jag henne i 40 min. Det är terapeutiskt att bara röra en häst. 
 
Sen kom jag hem efter en hemsk promenad i kylan och lade mig i ett varmt bad. En kompis kom hit och skruvade upp värmen på mina element så jag hoppas att hela lägenheten är varm och skön snart. Är ju stora rum att värma upp så tar nog ett tag. Inte för lång tid bara hoppas jag. Men blir nog inte jättemycket varmare då det drar så fruktansvärt från köket, balkongdörr och fönster. De är nog lika gamla som tegelstenarna på fasaden.... 
Ska be lillebror om nya lister till balkongdörren åtminstone. Undrar om den går att dela, som ett fönster. Då borde man kunna stoppa in isolering där i. Är nog bara 2 tunna skivor med mellanrum där i dörren. Nu måste jag ju kolla! 
Det ser ut som att man skulle kunna det, men var kallt och mörkt så ville inte undersöka mer.
 
Nej nu ska jag se klart det här avsnittet av Sleepy Hollow som jag har börjat följa. Sen ska jag krypa ner i min sköna säng. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Miss Anna Teri

Mitt liv som mamma och kattmamma. Drömmar om framtiden, mina mål och vardagen. Har många åsikter och säger vad jag tycker. Bipolär och ADD, skriver mycket om det med.

RSS 2.0