Glädje och sorg

Jag gråter... Eller inte just nu, men igår innan jag somnade så grät jag. Skrev ett inlägg på en facebooksida som blev lite känsligt och det kom några tårar. Jag känner nu med efter att ha läst om galoppstoet Ruffian som jag är säker på att jag hade en bok om när jag var mindre och som bröt sitt ben mitt i ett race mot en hingst men fortsatte springa länge innan jockeyn lyckades få stop på henne. En fin och sorglig historia. Finns säkert som film nu oxå. Men jag känner sorg och att jag borde gråta. Och jag kommer kanske göra det i den stunden jag vet att skruttan sover och ingen ser och hör.  
 
Var en rolig dag på jobbet idag! Inte många barn och massa personal så 4 st i personalen tog med ett gäng ungar upp till idrottshallen för fri lek och fotboll. Jag spelade fotboll i raggsockor, med långkalsonger under jeans och 3 tröjor ett par dagar efter att jag varit sjuk. Ni kan ju gissa hur mina lungor lät... Men 3 mål av 6 gjorde jag, 4 vuxna (jag som ensam tjej) mot typ 9-10 ungar... Blev "oavgjort". 
Och på em spelade vi pingis och jag hade värsta nybörjarturen och vann massa! Sen började ungarna bli griniga så lät dom vinna lite. ;)
Var personal från de andra skolorna där och jobbade oxå varav en bor i samma by som jag. Så jag fick skjuts hem och var hemma en hel timma tidigare! Vilken skillnad! Najs! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Miss Anna Teri

Mitt liv som mamma och kattmamma. Drömmar om framtiden, mina mål och vardagen. Har många åsikter och säger vad jag tycker. Bipolär och ADD, skriver mycket om det med.

RSS 2.0