Ny telefon

Jag hade massor att skriva om, men nu kommer jag inte på en enda grej.. Jo! Var ju på aw i fredags. Åt god buffé och bowlade. Riktigt roligt. Kom tvåa, på snitt, inte poäng. Men ändå! Hehe. 


I torsdags hände det som inte fick hända. Min älskade LG tog sig ett dopp... Så i fredags innan aw sprang jag till phone house och köpte en ny telefon. En Huawei Honor 7 lite. Expediten blev nog lite chockad när jag lade fram en lapp med 5 alternativ på mobiler. "Vilka av de här har ni på lager?" Han pekade på 2 stycken som var de två som jag egentligen velade mellan. "Vilken är bäst av dom?" Han pekade (han kanske var så chockad att han inte kunde prata. Haha!) på Huawei-telefonen. "Då tar jag den. Och har du något plånboksfodral till den så tar jag ett sånt med!" Mobil och fodral för under 2300 kronor. Rätt bra deal. 
Men kära LG ligger i okokt ris nu och om den nu skulle starta och fungerar så får lillonga ta den. 
Dum som jag var så kunde jag ju inte låta bli att pilla på telefonen på vägen hem i bussen, lite onykter och trött. Och självklart tappade jag bort simkortet..... Så har beställt ett nytt. Så länge surfar jag på honor när det finns wifi och smsar med lillskrutts telefon sålänge. 
Är ändå rätt nöjd med telefonen. Bra batteritid, bra kamera, mycket minne och lätt att använda. Men min LG var mig trogen i 2,5 år. RIP, kanske. 

Få se, vad mer? Köpte ett träns till ponnyn på Granngårdens utförsäljning förra helgen. Hon fick den i lördags. Hon var så fin i det! 
Fick frågan om jag och mamma ville bli delfodervärdar på henne. Det vore ju skoj, men skulle ju bara funka varannan vecka och typ bara på sommaren eftersom ridhuset är upptaget till 21 på kvällarna på vardagarna. Och mamma får ont av att rida för mycket säger hon så hon skulle bara kunna på typ söndagar, en gång i veckan. 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Miss Anna Teri

Mitt liv som mamma och kattmamma. Drömmar om framtiden, mina mål och vardagen. Har många åsikter och säger vad jag tycker. Bipolär och ADD, skriver mycket om det med.

RSS 2.0